Jeanette Windle - Vuurdoop (Boek)

Titel: Vuurdoop

Schrijver: Jeanette Windle

De jonge verlegen studente Sara Connor loopt letterlijk recht in de armen van de knappe Zuid-Amerikaanse Nicolas. Na een paar maanden rond hij zijn studie af en gaat terug naar zijn familie in Bolivia. Ondanks dat Sara hem zo kort kent, besluit ze toch met hem te trouwen en mee te gaan naar zijn verre vaderland. Ze denkt dat liefde alles kan overwinnen, maar dat valt tegen als ze kennismaakt met de familie en de cultuur van Nicolas. Zijn vader blijkt de eigenaar van een van de grootste bedrijven van het land te bezitten en de hele familie is onwaarschijnlijk rijk. En wat moet Sara denken van de beschuldigingen van de Amerikaanse politieman Doug, die lijkt te denken dat Nicolas’ familie in de drugshandel zit?

Jeanette Windle, de schrijfster van dit boek, is opgegroeid als dochter van een zendingsechtpaar in Bolivia en dat is duidelijk te merken in dit spannende boek. Je kijkt naar Bolivia en de manier waarop drugs dat land vernielen door de ogen van Sarah, maar evengoed door de ogen van Nicolas en zijn familie. Je krijgt zo een heel goed beeld van het probleem.  Natuurlijk gaat het boek niet alleen maar over het drugsprobleem in dat land, maar ook over wat Sarah zelf doormaakt en hoe ze leert dat in alle onzekerheid God de vaste grond onder je voeten is.

Vuurdoop is een dik boek, meer dan 500 pagina’s. Maar het heeft mij geen enkele maal verveeld, omdat het een heel origineel, spannend, maar ook indrukwekkend verhaal is. Ik ben heel erg benieuwd naar de andere twee boeken van deze schrijfster.