Amy Grant - Time again live (CD)

Beste song: Saved by love

Label: Word Records

Amy Grant draait al bijna dertig jaar mee binnen de hedendaagse christelijke muziek en wordt daarom ook wel de koningin van de gospelmuziek genoemd. Haar debuutalbum kwam uit in 1977 en met het popalbum "Heart in motion" uit 1991 brak zij door bij het grote publiek. Dit album leverde haar maar liefst vijf hit-singles op. Het succes leidde ertoe dat Amy zich meer op de seculiere markt ging richten. Haar album "Behind the eyes" uit 1997 kende een wat sombere en melancholische ondertoon, die twee jaar later zou worden verklaard. Amy Grant maakte namelijk in 1999 bekend dat zij na een huwelijk van zestien jaar huwelijk ging scheiden van haar man Gary Chapman. Een jaar later hertrouwde zij met country-artiest Vince Gill. De afgelopen jaren is Amy Grant teruggekeerd naar haar wortels en neemt zij voornamelijk weer gospelalbums op. In haar carriere heeft Amy Grant al meer dan 24 miljoen albums verkocht.

Het album "Time again live" bevat een afwisselende samenstelling van haar bekendste hits met achttien songs op het album en vier songs op de dvd. Het album is opgenomen in de Bass Performance Hall in Fort Worth (Texas), de lokatie waar zij ooit haar eerste concert gaf. Bij elke song geeft Amy een korte inleiding en tussendoor vertelt zij enkele anekdotes. Het decor bestaat uit een soort van huiskamer met een bank, tapijt op de vloer en een staande lamp. Zij slaagt erin een intieme sfeer te scheppen die goed past bij een live-album.

Het openingsnummer "Lead me on" klinkt in een live-setting aangenaam anders en is wat ingetogener. Amy's sterke vocalen en de overtuigende begeleidingsband maken het tot een plezier om te luisteren naar de 'oude' songs in een eigentijdse uitvoering. De liefdesballad "Saved by love" is toepasselijk uitgevoerd samen met haar man Vince. Aan het eind van het album is een nieuwe studio-versie van de song "In a little while" toegevoegd. Het nummer is door Amy omgetoverd tot een heerlijk easy -listening song. In de collectie van Amy Grant fans mag dit album gewoon niet ontbreken en ook voor liefhebbers van haar muziek is het album een aanrader.