Ana Laura - Ana Laura (CD)

Beste song: No more

De 19-jarige Ana Laura kan zich voegen in het rijtje van artiesten, zoals Jaci Velasquez, Stacie Orrico en Rachael Lampa, die als tienerster zijn begonnen. Van jongsaf aan heeft zij een enorme passie om de liefde van Christus door muziek te communiceren. Haar muzikale talent werd al snel ontdekt en leidde ertoe dat zij naar het conservatorium mocht gaan. Als jong meisje luisterde zij graag naar klassieke muziek en opera's, maar ook naar pop- en Latinmuziek. Een combinatie van deze muziekstijlen vormt dan ook de basis van haar nieuwe zelfgetitelde album, dat is uitgekomen bij het label Reunion Records. De teksten op dit album zijn niet door haarzelf geschreven. Zij heeft regelmatig met ervaren songwriters om tafel gezeten, zodat het album persoonlijke belevenissen bevat die zij met jongeren wil delen.

Op het cd-hoesje mag Ana Laura misschien lieflachend en verlegen kijken, dat is zij zeker niet. Het openingsnummer "Sometimes" begint met rustige pianoklanken, maar bouwt zich geleidelijk aan op tot een krachtige popballad met overtuigende vocale uithalen. Centraal thema in dit nummer is dat God je opvangt als je valt. "No more" is ritmisch gezien wat aan monotome kant, toch heeft de song iets pakkends. De vrolijkheid in de zang en de tekst dat je je voor God niet hoeft te verschuilen en volledig jezelf mag zijn, maken dit nummer aansprekend. De song "If you ever fall" is gevoelig gezongen en bordeert voort op het thema van God's genade waar wij altijd op kunnen terugvallen. In "Water" gaan de remmen wat los en experimenteert zij meer met haar stem, waardoor het gelijk de meest swingende song op dit album wordt. Een minpuntje is toch wel de cover van "Because you loved me" (bekend door de uitvoering van Celine Dion), die geen toegevoegde waarde aan het album geeft. Ana Laura geeft met haar debuutalbum een overuigend visitekaartje af en heeft voldoende mogelijkheden om door te groeien.