Jonny Diaz - More beautiful you (CD)

Beste song: More beautiful you

Releasedatum: Mei 2009
Label: INO Records

Jonny Diaz ontpopt zich tijdens zijn studie aan de universiteit als talentvol honkbalspeler. Een carrière als professioneel honkballer ligt voor hem in het verschiet en evenals zijn twee broers kan hij in de Major league spelen. Toch besluit Jonny Diaz een andere weg te gaan en richt hij zich volledig op het maken van muziek. Zonder tussenkomst van een gevestigd label brengt hij drie albums uit. Zijn kwaliteiten blijven niet onopgemerkt en na verloop van tijd krijgt hij een contract aangeboden bij het label INO Records. Op dit christelijke label verschijnt zijn album 'More beautiful you'. De (acoustische) popsongs van Jonny Diaz vertonen gelijkenis met de muziek van collega-artiesten als Bebo Norman, Brandon Heath, Shawn McDonald en Warren Barfield.

Het openingsnummer 'More beautiful you' heeft een aansprekende boodschap voor jonge vrouwen die onzeker zijn over hun uiterlijk. Hij bindt de strijd aan met het heersende schoonheids-ideaal en daarvoor kiest hij als wapen God's onvoorwaardelijke liefde. Zo hoopt hij eraan bij te dragen dat onzekere vrouwen een positief zelfbeeld ontwikkelen. In 'Soon will fade' slaat Jonny Diaz een relativerende toon aan als het gaat om alle trends en hypes die ons dagelijks overspoelen. Hij benadrukt de vergankelijkheid van ons bestaan en hoopt dat wij minder materialistische mensen worden. Het pop/folk-achtige nummer 'Stand for you' klinkt ontspannen en kan worden gezien als een openhartige geloofsbelijdenis. Muzikaal is het vrolijke en lichtvoetige 'Love like you loved' zeker geen hoogstandje, maar toch spreekt het nummer door z'n eenvoud aan. De luisteraar wordt aangespoord in de voetsporen van Jezus te treden en eerlijk, liefdevol, behulpzaam, dienstbaar door het leven te gaan.

De uptempo popsong 'One thing' ligt lekker in het gehoor, alleen heeft ook een hoog dertien in een dozijn gehalte. Jammergenoeg steken songs als 'Nashville', 'Waiting room', 'Prodigal like me', 'What I'm waiting for' en 'See the wind' niet boven de middelmaat uit, waardoor de aandacht enigszins dreigt verslappen. Gelukkig is de laatste song met de paradoxale titel 'The opener' verrassend creatief en humoristisch. Met de nodige zelfspot zingt hij erover hoe het is om de onbekende en onderbetaalde openings-act te zijn die slechts een paar nummers mag spelen voordat de echte show begint. Jonny Diaz is een talentvolle zanger met een plezierige stem om naar te luisteren. Op zijn album 'More beautiful you' staan een aantal mooie nummers, maar de opvolger mag wat mij betreft wat gedurfder en experimenteler worden.